:: CISCO Networking Skills Competition ::

Nak dijadikan cerita kteorg satu kelas Topik Khas(CCNA 3 & 4) telah diwajibkan oleh Dr Shafie untuk menghadiri Cisco Competition yang telah dianjurkan oleh PESAKA dan Jabatan SKK sendiri. Aku mmg minat gak la nak masuk sebab aku xpernah try pun masuk competition yang mcm nie..Tapi harapan nak menang tu xde la sebab aku nie bukan pandai sangat pun bab2 nie...huhuhuhu...kalu mengarut aku reti la..hahaha

Tanggal 17 Feb 2008 berlangsung lah competition CISCO..sesi pagi kena jawap 50 soalan. Ala2 jawap dalam final exam online tu..cuma yang nie soalan dalam bentuk hardcopy..heehehehe...payah gak la soalan dia,tu pun aku ambik category pertama (CCNA 1 & 2) sebab aku xbrani nak ambik categori kedua (CCNA 1-4),ye la study xabis lagi..huhuhhu...abis semua pasal cable dia tanya.siap kena kira subnet lagi..huhuhu..kelas full yang leceh nie...Kehadiran agak memberangsangkan gak la...penuh gak la lab KPU6 nie..

Sebelah petang lak kteorg diberi satu soalan yang mana kena bahagi subnet ikut kesesuaian, kemudian configure network guna packet tracer jer..kuikuikui...tapi tu pun nampak canggih gak sebab nie 1st time aku guna packet tracer yang ada skema untuk marking mark kat kte trus..huahuahua...dengan soalan yang xbetui2 complete,bnyak perubahan dilakukan saat2 akhir akhirnya aku dapat la dalam 56 /70 kot...hehehehe..boleh la..banyak gak salah..huhuhu...

Time penyampaian hadiah yang membuatkan aku terperanjat..pergh mcmana aku leh dapat 2nd Runner up?????kuikuikui..maybe kemungkinan banyak yang xdatang time petang tu dan banyak lagi budak2 yang pandai dalam kelas aku xdatang untuk competition nie..rezeki aku la namanya..dah la masuk free..member awek aku bayar...kuikuikui...hasilnya..


3 comments:

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Anonymous said...

woo.. ni yg aku jeles nih.. hehe.. pape pun congratz :)

k3_1 said...

aku masuk wakil utm Competition cisco kat uitm, tapi kencundang disaat akhir...aku group ngan rizs n kechek... :p