:: sL4m4t p4Gi c1kGu ::

Tanggal 18 Jun 2008, PPD telah menempatkan aku kat Sekolah Menengah Kebangsaaan Taman Inderawasih (SMKTI) sebagai guru sandaran tak terlatih (GSTT). Ye la....kira ok la dari aku dok umah menganggur kat umah...hehehe...Sementara mintak kerja lain aku jadik je la cikgu...Tapi dalam hati aku nie bukan brapa minat sangat nak jadi cikgu..Tapi disebabkan ayah aku yang suruh aku ambik sebab sementara cari kerja yg lain..aku pun gagahkan hati jugak.huhuhuhu...

Masa di PPD En Musa (pegawai PPD) bagi aku memo untuk menggantikan Pn Rohayou mengajar add math atau fizik...dalam hati aku ok la ada add math...bleh kot aku mengajar...skali bila aku sampai jer sekolah dalam kul 10.30 pagi...aku kena mengajar fizik dan sains tingkatan 4..perghhh....

1st kelas yang aku masuk masa lepas rehat 4A1 (masa sains).aku dah la kureng skit dalam english...hehehehe...bantai jer la..aku pun dengan serius bercakap kat depan perkenalkan diri...huhuhu...tapi lama kelamaan aku dah biasa dengan life sebagai cikgu ini...cuma satu jer aku xpuas hati..aku xdapat nak ajar budak2 tu bagi semua paham...hmmm..

Mula terdetik dalam hati aku nak jadik cikgu jer la...mudah aku nak wat kerja lain nanti(bukak bisnes ker)...ayah aku pun sokong aku suruh jadik cikgu tetap...aweks aku pun cakap mcm 2..aku mula berbelah bahagi..tapi think positive..maybe aku telah ditakdirkan jadi pendidik..hehehehe...apa2 pun aku lalui jer hidup aku nie..aku ada aims aku sendiri..hehehe

Nie hanya tinggal lagi seminggu aku untuk mengajar disekolah nie...sedih la plak nak tinggalkan sekolah nie..budak2 kat sekolah nie..hmmm,tapi hidup mesti diteruskan..hehehe...apa yang aku melalut nie..hehehe...dah la...aku chow dulu...

2 comments:

Arfian said...

oit..jadik cikgu ek..hohoho..bagus ler camtu.gajar bebudak sekolah..berbakti kpd masyarakat..

k3_1 said...

hohoho...sementara jer dari aku dok kat umah saja...hehehe...tgh mencari keja lagi nie...