aDusSss...biLik di MaSuK oRg....!!!!!

Baru jer aku nak bergembira bleh balik raya..alih2 sehari sebelum raya aku dapat msg....bukan msg ucap slamat hari raya tapi msg dari budak sebelah bilik aku (Tony).."Hello kei, u dah balik?pintu bilik u terbuka"..pergh...aku pun terpikir...memain ke apa mamat nie??aku pun confirmkan kat dia...last2 dah xpuas hati aku pun call mamat tu...

aku :Hello...tony,btui ker bilik aku xkunci??terbukak???
tony :Ye...kipas pun xtutup...
aku : Kipas tu mmg aku bukak...hehehehe...mcmana bleh terbukak??ko try bukak ker atau pintu yg mmg terbukak???
tony : aku xbukak..aku tgk mmg terbukak tadi...
aku : ok2...ko tolong tgk2 bilik aku yer....

aku terlupa nak suruh dia simpan barang berharga aku atau suruh dia tgk barang aku ada ke x....mungkin sebab aku terlampau memikirkan mcmana bleh bilik aku terbuka padahal aku dah kunci menyebabkan aku lupa nak tanya benda sepatutnya...lupa pasal barang2 aku...aku bagi tau famili aku..dia org yang bgtau aku suruh aku bgtau kat tony suruh simpan barang berharga aku..ye la...bilik tu bukan pakai tombol..so bila terbukak mana bleh tutup balik...aku pun msg la mamat tu suruh dia ambik barang aku(printer n duit syiling aku)

Aku tunggu punya tunggu malam tu baru mamat tu msg aku...dia ckp dia g church...bila dia tgk msg aku dia g bilik aku...nak simpan brg tu...tp xdak dia msg aku ckp dia xjumpa...aku pun trus call tony tanya dia...dia ckp xdak printer Canon MP160 aku atas meja..arghhh..aku tanya duit aku,dia ckp bekas tu ada tapi duit xdak..adusss..apa la malang nasib aku....dia ckp laci bilik aku terbukak....mmg sah ada org masuk...aku suruh tony kunci loker aku...simpan kunci tu...

Bila aku flash back balik patut la aku rasa xsedap hati masa nak balik...tapi tu la semua nie mmg saja jer nak jadi,sebab bukan apa duit syiling aku(50 sen semua sebanyak RM150) sebelum nie kalu aku bbalik cuti msti aku simpan dalam locker...sama dgn printer aku...sebelum nie kalu nak balik msti aku akan simpan nyer....nie la yang dinamakan takdir...sampaikan locker pun aku xkunci..aku xtau nape sampai cuai mcm tu aku..aku jadi xsemangat...semua benda tu terbayang2 dalam kepala..habis la barang2 aku...arggghhh...tapi bila dipikir2kan balik msti ada hikmah disebalik semua nie..raya kali nie aku asyik terkenangkan bilik aku yang xberkunci tu...argghhh......

Aku hanya dapat menghitung hari aku nak balik ker johor...dah la lambat lagi..20 hb baru aku nak balik...huhuhuhu......hari2 aku, aku saja sibukkan diri supaya aku lupa benda tu..aku tawakal jer sekarang...hhmmmm....pernah gak aku terpikir maybe masa aku balik jb nnt semua tu hanya mimpi semata2...tp xsemudah tu....hhhmmm....bila tiba masa aku nak balik ker johor..aku start pk balik pasai benda tu..sampai ker UTM jer aku pun masuk bilik aku...mmg ternyata xberkunci...(konfius aku,xtau mcmana bleh terbukak...aku risau ada penyangak yang ada kunci spare jer...argghhhh..)mmg barang2 aku berubah keadaan...aku g mintak kunci loker aku kat tony..bil bukak slamat baju2 aku ada cuma habis selerak digeledah....dengan kad yang awek aku bagi habis diselaknya...hhmmm...sabar jer la...

Bila di perhatikan banyak banyak benda yang boleh dipakai sendri banyak yang penyangak tu ambik...Printer Canon MP160..duit syiling RM150..cenderahati UTM,duit singapore pun dia kebas..ishk2....aku xtau apa jenis penyangak la yang masuk bilik aku nie...1 lagi bekas cd aku pun dia nak ambik..bukan ada benda best pun dalam tu..tu pun aku sedar bila piye nak pinjam cd kat aku....kerugian aku semua mencecah RM500 ringgit...

Aku dah suruh abang aku wat apa yang patut...bukan apa..aku nak penyangak tu sedar jer apa yang dia wat tu...aku xharapkan balik bleh dapat apa yang dah hilang tu...aku pun tgh berusaha memohon pertolongan kpd Allah agar memberi pengajaran kepada yang BERKENAAN...Amin...
Nie la kisah sedih aku...huhuhuhuhu....


Moralnya : Berhati2 lah dijalan raya..tunggang dn cermat ingatlah org yg tersayang...????btui ker???ntah la..korang pikir sendri la apa moralnya...hhmmm..

2 comments:

Arfian said...

urm..bahaya tu,nak tinggal barang kat bilik time cuti pon takut...
aku rase sure dieorg de kunci lain..wat duplicate kunci..

k3_1 said...

tu la pasal....hurmm...aku just bleh report kat pejabat jer, lepas nie aku xmau tggal barang dalam bilik aku lg dah...xbrani oooo.....